Keď sú nôžky lenivé, alebo ako poraziť plochonožie

15.01.2018

Predstavte si telo ako dom. Aby dom stál a dlhé roky odolával vonkajším vplyvom prostredia, potrebuje mať pevné základy. Rovnako funguje naše telo. Ak chceme profitovať zo zdravia pohybového aparátu dlhodobo, nesmieme zabúdať na chodidlá našich detí.

Klenbu nohy rozdeľujeme na priečnu a pozdĺžnu. Formovanie klenby nohy u detí sa končí v období piateho až siedmeho roku života. 

Do tej doby je dôležité aby nôžka dieťaťa mala dostatočné množstvo stimulov z prostredia. Tento stav u dieťaťa dosiahneme tým, že ho necháme chodiť na boso po nerovnom teréne. 

Vhodné sú zmeny terénov ako napríklad piesok, okrúhle kamienky, tráva. Vtedy dieťa pomocou nôžky zaznamenáva informácie z okolia a je nútené udržiavať rovnováhu, čím dochádza k aktivácii klenby.

Ako zistíme či je klenba poklesnutá?

Zdravá noha pri zaťažení nestráca svoju konkavitu (uhol). Plochá noha pri zaťažení stráca uhol a navyše celá plocha nohy sa dotýka podložky, viď obrázok...

Čo robiť ak klenba nohy nie je vyvinutá?

Pomôže Vám nasledujúci súbor cvičení:

1. Výpon na špičkách, zopakujte 5 krát s výdržou 30 sekúnd

2. Postavte sa na vonkajšiu plochu nôh, pokrčte prsty na nohách a tlačte ich k pätám, cvičenie zopakujte 5 krát s výdržou 30 sekúnd

3. Dvihnite palce nôh nad podložku, ostatné prsty sú na podložke, cvičenie zopakujte 5 krát

4. Dvihnite všetky prsty, zatiaľ čo palce ostávajú na podložke, cvičenie zopakujte 5 krát

Ak máte problémy s plochonožím, príďte si k nám zacvičiť. Zacvičíte si pod naším osobným dohľadom a z tréningu odídete spokojní.

Tešíme sa na Vás

DEVA Gym Tím