Epikontilidíta alebo tzv. tenisový a golfový lakeť

09.10.2018

Epikontilidíta alebo tzv. tenisový a golfový lakeť

Problematika, ktorá v dnešnej dobe trápi stále viac a viac ľudí. Ak nám vzniká bolesť v lakťovom kĺbe, respektíve na vonkajšej alebo vnútornej strane lakťa, s prípadným vyžarovaním bolesti do predlaktia, vzniká podozrenie na tenisový alebo golfový lakeť. Názvy týchto patológií vychádzajú zo športov, pri ktorých je práve lakťový kĺb v preťažení.

Laterálna a mediálna epikondylitída nehrozí len ľuďom, ktorí sa aktívne alebo rekreačne venujú raketovým športom. Riziko platí pre všetky sedavé zamestnania, pri ktorých je vykonávaná nadpriemerná práca s myšou pri počítači. 

Rovnako aj manuálna práca, hranie na hudobnom nástroji a stres, ohrozujú zdravotný stav nášho lakťového kĺbu. Monotónny pohyb a dlhodobé zvýšené svalové napätie podporujú bolesť na úponových šľachách.

Aké môže byť riešenie pre tento problém ?

Z pohľadu fyzioterapeuta odporúčam všetkým pacientom, ktorí trpia bolesťami, najskôr zvoliť riešenie pohybom. Napätie a zlý stereotyp sa dá zvládnuť a upraviť. 

Samozrejme, je dôležité aby sme cvičenia a liečbu podstúpili pod dohľadom odborníka. Ďalšou voľbou je kineziotejping. (článok o kineziotejpe najdete TU) Metóda, ktorá nám pomáha udržiavať lakeť a ruku bez bolesti, v dobe bez cvičenia. 

Každá bolesť a svalová dysbalancia, vzniká na základe zlých stereotypov, prípadne preťaženia v práci.

Ak sa raz pohybom vytvorí bolesť, potom je rovnako možné správnym pohybom,  túto bolesť odstrániť.

Pred každou športovou aktivitou, pri ktorej vieme, že budeme presiľovať naše zápästie a lakeť, je dôležité zahriatie a rozcvička svalových skupín. Rovnako aj na konci, po výkone nezabudnúť na strečing. Týmito jednoduchými krokmi vieme predísť, prípadne znížiť riziko tenisového a golfového lakťu.

Individuálnym prístupom a učením správnych cvikov, dokážeme ovplyvniť bolestivé miesta a znovuobnoviť stratenú funkciu. 

Video s jednoduchými cvičeniami, ktoré sme si pre vás pripravili, si môžte pozrieť nižšie.